Vad händer om valberedningen inte fått fram förslag på ny valberedning inför årsmötet?

Hej!
Vad händer om valberedningen inte har fått fram några förslag om lämpliga personer till ny valberedning på årsmötet och på årsmötet finns inte några som är villiga att ta på sig uppgiften?

Kommentarer

  • Hej,

    Då har man två val; antingen ajournerar man årsmötet till ett senare datum och försöker få fram en styrelse under tiden, eller så får man lägga klubben vilande.

    En vilande klubb har ingen aktiv verksamhet. Klubbens handlingar samt ekonomiska tillgångar överförs till specialklubben (närmast överordnad klubb) för förvaring/arkivering och förvaltning. Förnyad prövning om rasklubbens fortsatta existens ska göras inom 5 år.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.