Val av ras för nybörjare

Hej!
Vi är en familj som aldrig haft hund förut. Vill gärn ha en ras som inte fäller och inte kräver alltför mkt stimulans. Gärna snäppet mindre än Labroador och Golden retriver och en ras som är en bra familjehund. Har funderat på Lagotto men tvekar lite pga att den kan bli "vaktig" ocj verkar kräva mkt stimulans. Stämmer det? Har ni tips på andra raser?
Mvh Tord

Kommentarer

  • Hej Tord,

    Det finns många raser som passar som trevliga familjehundar men valet är personligt och  därför är det svårt att råda. Mitt tips till er är att söka information om olika hundarser på www.kopahund.se Det man ska ha i åtanke är att raser som inte fäller hår kräver pälsvård och dessutom drar dom in mer smuts än t ex korthårig hund.

    Önskar er lycka till!

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.