Vad kostar en specifik ras?

Vad är lämplig pris summa för en 3 år gammal rashund Beardis Collie?

Kommentarer

  • Hej Kerstin!

    Tack för din fråga.

    Svenska Kennelklubben har inga prisrekommendationer när det kommer till köp av hund. Det kan skilja sig väldigt mycket mellan olika raser. Under aktuella valpkullar på Köpahund kan du få ett hum om vad uppfödare inom en ras säljer valpar för.

    Du kan även kontakta rasklubben i fråga, deras kontaktuppgifter hittar du här.

    Lycka till med framtida hundköp!

    Vänliga hälsningar
    Svenska Kennelklubben
  • Hej! Jag funderar på att köpa en tibetansk Spaniel eller en shih tzu. Skulle vilja veta ett ca pris på dessa.
  • Hej Satu!

    Jag får hänvisa till svaret ovan, att Svenska Kennelklubben inte har några prisrekommendationer när det kommer till köp av hund. Du kan läsa hela inlägget här.

    Så i detta fall rekommenderar jag att du kontaktar rasklubben för Tibetansk spaniel samt Shih tzu.

    Med vänliga hälsningar

    Svenska Kennelklubben
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.