Vad händer om man bryter mot reglerna?

Jag skriver en uppsatts om hund avel och registrering och har då ett par frågor.

Vad som händer om man bryter mot SKKs regler.

Om man har en hund där båda föräldrar är registrerade i SKK men är av två olika raser, kan man då registrera hunden som blandras? Eller är det endast renrasiga hundar som kan registreras?

Jag vill även fråga hur ni ser till att uppfödare registrerade med SKK upprätthåller era regler?

Kommentarer

  • Tack för din fråga!

    En kollega till mig kommer att svara dig så snart som möjligt.

    Ha en bra dag!

    Vänligen
    Anna Medlemsservice
  • Jag söker en JRT valp och vet att Limelights kennel och Piddelinjen har valpar på gång.
    Deras hemsida och kontaktuppgifter ligger dock ner på SKK sidan, undrar därför om de följer era riktlinjer eller är de borttagna från er?
  • Hej!
    Tack för din fråga.
    Jag kan inte se att det finns någon spärr på den kenneln.

    Ha en fin dag!
    Vänligen
    Anna Medlemsservice

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.