Vad är en "dolda fel" försäkring?

Det står under vad kenneln har för åtaganden.

Kommentarer

  • Hej Ingegerd,

    En dolda fel-försäkring är en försäkring som en uppfödare kan välja att teckna för dolda fel. En dolda fel-försäkring gäller till dess att hunden blir 36-39 månader, beroende på försäkringsbolag. Observera att oavsett om dolda fel-försäkring finns eller inte så har säljaren ett ansvar för dolda fel i tre (3) år efter leverans.

    Med vänliga hälsningar,

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.