Vaccinera före eller efter utställning när hunden fyller 1 år på utställningsdagen?

Hej!

Min hanhund kommer fylla 1år på söndagen under MyDog -18 och han ska ställas ut både lördagen och söndagen.
Ska jag vaccinera honom före utställningen då? Och hur långt före isf?
Sista vaccination han har i nuläget var när han nyss fyllt 12v.

MVH

Kommentarer

  • Hej,

    Ja, du måste vaccinera din hund innan utställningen. När man fyller på en vaccination så är det ingen karenstid.
    Du kan ge denna spruta från det att hunden fyllt 10 månader.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.