Vaccination av valp

Hej!

Jag har precis adopterat en valp på 12 veckor. Han har fått sin första vaccination, och ska få sin andra i slutet av juli.

Min fråga är, hur ser jag till att han är såpass säker som möjligt innan han har fått sina tre vaccinationer?

Jag bor i en storstad (Barcelona), så är väldigt oroad över att han ska bli smittad innan han har fått sina vaccinationer.

Är väldigt tacksam för hjälp.

Vänliga hälsningar,
Lisa

Kommentarer

  • Hej Lisa,

    Ja mitt råd till dig är att inte låta valpen hälsa på andra hundar under denna tid och undvika hundrastgårdar. Samt se till att han inte luktar på andra hundars avföring.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.