Utställningsmerit istället för Testikelintyg vid avel med utlänsk hane

Hej,
Jag håller på att förankra parningen mellan min svenskregistrerade tik och en dansk hane. Jag vet att SKK kräver intyg att hanen har två testiklar (inte är kryptokid). Kritik från en utställning ska också gälla har jag för mig. Måste denna utställning ha särskild status? Internationell utställning har jag kanske läst nånstans...? Jag bifogar utställningskritiken som PDF, på danska. Utställningen i fråga är Dansk Münsterländerklubbs stora riksutställning - jag tror att det är en internationel utställning. Om jag kan ta reda på att det är så - kommer då bifogad kritik att räcka som "testikelintyg"

Bästa hälsningar i jultid,

Björn

Kommentarer

  • Hej Björn,

    Det enda kravet är att det ska vara en officiell utställning, så den kritiken du har bifogat går bra att bifoga vid valpkullsregistreringen.

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.