Utställning vilken klass?

Hej.
Har en äldre laika hane som blir 8 år i dec och vill ställa ut han nu i september i skedhult.
Men vilken klass ska man anmäla han till?

Kommentarer

  • Hej,

    Iom din hunds ålder så är det öppenklass du kan anmäla till, såvida hunden inte är jaktprovsmeriterad eller ev champion, då finns även jaktprovklass och championklass, men den måste vara berättigad till att delta i någon av dessa klasser.
  • En fransk bulldoggs valp ställdes ut av ägaren på Minnesutställningen(det var egentligen jag som skulle visa valpen) han var busig och inte direkt lydig men får en domare vägra skriva kritiklapp?? Det är i princip den man betalar för!? Hon hade avfärdat ägaren när hon frågade med att åka hem och träna hunden!! Gör man så som domare?? Mvh Eva

  • Hej,

    Självklart ska domaren ha skrivit en kritik, får jag be dig mejla om detta till vår Domarkommitté
  • Hej!
    Min collietik fyller 9 månader samma dag som Hundmässan. Får jag anmäla henne till juniorklassen?

    Hälsningar
    Viktoria
  • Hej,

    Om din hund den dag utställningen är fyller 9 månader så kan du anmäla till juniorklass.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.