Utställning, cherry eye

Hej,

Jag har en bernersennenvalp på 6,5månader som har problem med sitt tredje ögonlock, av en del kallad Cherry Eye, det ser ut som en röd bulle i nederkanten av ögat. Jag hade tänkt ställa ut honom men undrar nu om man får det med denna "åkomma". Vi har opererat en gång men han är inte ok än (inte påverkad av det men ej "fint"). Den tävlingen vi i så fall ska på (Eriksöre på Öland) där gäller SSK´s regler.
Detta är ju inget smittsamt men det står at hunden inte får vara sjuk eller skadad, frågan är om detta räknas som det. Vill ju inte bli diskad, då är det ju bättre jag står över tills han är helt bra. Vad säger/tror ni??

Kommentarer

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.