Utställning Boston Terrier

Hej!

Jag är intresserad av en Boston Terrier men undrar om det finns sorter med något längre nos? Utan att hela hunden ser ut som en annan ras.

Jag har hört att ni har utställningar på Kennelklubben när uppfödare kommer från hela världen. Vad ska man göra för att få vara med på en sådan? När är det? Finns det någon särskilt inriktad på Boston Terrier?

Vänlig hälsning

Linnéa

Kommentarer

  • Hej Linnéa,
    Det finns säkert en viss variation av noslängden inom rasen men kontakta rasklubben så kan dom hjälpa dig med dina frågor ang rasen. Rasklubben arrangerar också utställningar för sin ras.Bostonterrierklubben

    SKKs Länsklubbar arrangerar Nationella och Internationella utställningar tävlingsprogrammet hittar du här.Tävlingsprogram
    Lycka till!

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.