Vaccination inför utställning?

Hej har en hund som har fått 8v och 12v sprutan, måste hon även ha fått 1 års sprutan för att få ställas ut? Är första gången för mig så har lite dålig koll.

Kommentarer

  • Hej,

    Hur gammal är din hund?
  • Hon blev 1 år nu i april
  • Hej,

    Ja, du måste vaccinera din hund innan du ev åker på en utställning!
  • Hur långt före en utställning måste hunden ta sin vaccination mot kennelhostan?
  • Hej,

    Det är ingen karenstid mot det.
  • Är det någon annan vaccination som behövs, våran tik är 12 år
  • Hej,

    I vårt regelverk hittar du våra vaccinationsbestämmelser, Utställnings- och championatregler, sidan 6.
  • Har en äldre hund som är född 2009 och är intresserad av att ställa ut.
    Hur ska den vara vaccinerad?
  • Följ fråga från förra frågan ang ålder hur dom ska vara vaccinerade. tittade i hans papper och hans senaste vacccination var dec 2010. Så om jag förståt d rätt så kan vi vaccinera han minst 14 dagar innan utställningen så kan han vara med. Stämmer det?
  • Hej,

    Ja, du måste vaccinera din äldre hund, vaccinationen får inte vara äldre än fyra år!
  • Hej! Har en 11-årig tik som senaste vaccinationen fick en mycket kraftig allergireaktion efter vacc. Veterinären vill inte att hon ska vaccineras någon mer gång. Om jag har veterinärintyg på att vacc inte ska ges till min tik, får jag ställa ut eller är det kört framöver? Tacksam för svar!
  • Hej Ylva!

    Får be dig mejla din fråga till vår Dopingkommitté.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.