Utlandsparning

Vad behöver jag tänka på och göra om jag parar min svenskregistrerade tik med en finskregistrerad hanne vad gäller intyg och registrering. Hannen har inte parats i Sverige förut och är inte registrerad i SKK.

Kommentarer

  • Hej Anne,
    när du skickar in registreringsansökan på valpkullen skickar du även med en kopia på hanens stamtavla, kopia på eventuella titlar och är det en ras som har hälsokrav så behöver vi även kopior på det.
    Är hanen inte utställningschampion men är utställd officiellt så vill vi ha något bevis på det, annars behöv det ett testikelintyg. Det går bra med utdrag från Koiranet.

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.