Utlandsflytt med hund, vad ska göras?

Hej,vi ska flytta utomlands och undrar vad som behövs för att göra det rätt...Vi är medlemar i SKK och flyttar till annat EU land.Måste man exportera hundar, fixa något speciellt när det gäller papperna mm.
Tack på förhand!

Kommentarer

  • Hej Martina,
    om ni vill registrera hundarna i det landets kennelklubb för att kunna tävla eller avla så behövs det en exportstamtavla.
    Skicka in stamtavlan till SKK tillsammans med chipnummer samt namn och adress i ert nya land.
    Om det gäller införselfrågor så hänvisar vi till nya landets motsvarighet till Jordbruksverket.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.