Utebliven kontakt vid eventuellt köp av hund.

Hej.
Jag undrar vad det finns för riktlinjer för oss som köpare. Vi har haft kontakt med en kennel och blev lovade att komma och kolla på en valp men nu får vi inte tag på säljaren. Det är en stor besvikelse och det känns väldigt oseriöst. Ska det verkligen få gå till så när de är med här?Anja

Kommentarer

  • Hej Anja!

    Det föreligger ingen juridisk skyldighet för säljaren att utifrån de omständigheter som presenterats låta er komma och kolla på valpen, även om jag såklart förstår att detta känns frustrerande och oseriöst.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.