Har SKK några rekommendationer när det gäller utbildning till besöks-/ terapihund?

Hejsan!
Jag/vi är ännu i funderingsfasen och kollar runt på diverse hundsidor. Om vi utökar familjen med en hund, så vill jag att den ska utbildas till besöks- eller terapihund. Marknaden för dessa utbildningar verkar inte ha någon koppling till SKK, därav min fråga: Har SKK några rekommendationer om vilka utbildningsanordnare som bör väljas eller ratas? //Maria

Kommentarer

  • Hej Maria,

    Utbildningar gällande assistanshundar sker hos Svenska Brukshundsklubben som är en specialklubb inom SKKs organisation.

    Via denna länk Assistanshundar finner du mera information.

    Med vänliga hälsningar,

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.