Uppfödning av ej godkänd ras

Hej, Om man vill starta uppfödning/kennel av Alaskan Husky, ska man registrera den hos er eller gäller det bara godkända raser?

Kommentarer

  • Hej Johanna,
    Du kan inte registrera  en kennel i SKK och föda upp Alaskan Husky.

    Trevlig sommar!

  • Hej kan man registrerar zhithu som är renrasiga men har ingen stamtavla
  • Hej AnnJeanette,
    du kan bara registrera en hund som har en godkänd stamtavla om det är en importerad hund.
    Är hunden svenskfödd ska uppfödaren ha registrerat hela valpkullen innan 5 månaders ålder. Du kan inte själv registrera din hund.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.