Uppfödning

Hej! Jag har flyttat till Sverige från Finland och har registrerad kennelnamn i Finland. Kan man uppföda valpar under samma kennelnamn här i Sverige och registrera dem på svenska kennelklubb?

Kommentarer

  • Hej San,

    Ja, det kan man göra.
    Meddela Finska kennelklubben att du har flyttat till Sverige och vilken adress du har här i Sverige, så flyttar dom över ditt kennelnamn till SKK.
    När överflyttningen är klar får du ett diplom som visar att du har ett registrerat kennelnamn i SKK.

    Välkommen till oss!

  • Hej. Jag vill veta hur jag ska göra om jag vill registrera ett kennelnamn. Har letat och letat men hittar inte var själva avgiften står och om den ska betalas innan jag skickar in mitt förslag eller då ni fått den. Tacksam för svar.
  • Hej,

    När din ansökan om kennelnamn inkommer till oss på SKK skickas en faktura hem till dig, och när den är betald påbörjas handläggningen. Avgiften för kennelnamn är för närvarande 2750 kr.

    Ha en fin dag!
  • Skickade in en ansökan om kennelnamn, å fick nu ett brev där det står att ni inte kan registrera någon mer kull av mig innan ni erhållit betalning för min kennelnamnansökan!!, ja men ja ha inte fått någon faktura på min ansökan!! Mvh Hans Jönsson
  • Hej Hans,

    Det har inte inkommit någon ansökan från dig, så den måste ha kommit bort i postgången.

    Du kan skicka in en ny ansökan, antingen med vanlig post eller som en fil på mejl kennelnamn@skk.se

    Önskar dig en fin dag!

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.