Uppfödaren går ej att nå

Hej! Har en skk reggad hund sedan snart 1 år tillbaka och nu funkar han inte i hemmet längre pga olika saker gällande min sambo. Har försökt få tag på uppfödaren då dom sa att skulle det uppstå något skulle jag höra av mig plus att det står att uppfödaren ska köpa tillbaka hunden. Nu struntar jag i pengarna men vill verkligen inte lägga upp hunden på typ blocket då det är en ras som bara två uppfödare föder upp i Sverige då det är en väldigt speciell ras och vill ju såklart att han ska hamna hos det bästa hemmet. Så frågan är väl hur gör jag? Har både mailat,ringt,smsat och även försökt få kontakt via Facebook men utan resultat.

Kommentarer

  • Hej Helena

    Det var tråkigt att du inte får tag på din uppfödare. Hör av dig till vår medlemsavdelning och se om de har något annat telefonnummer eller en annan mejladress än de du har provat. Om inte ser jag ingen annan möjlighet än att lägga ut hunden till försäljning via någon typ av sajt. Har rasklubben en hemsida där man kan lägga ut omplaceringshundar? Eller om rasklubben tillhör en specialklubb?

    Om du inte får svar och säljaren har erbjudit ett återköp kan du vända dig till ukk@skk.se och be att SKK kontaktar uppfödaren. SKK kan dock inte tvinga uppfödaren att genomföra återköpet, däremot riskerar uppfödaren en disciplinär påföljd från organisationen om denne inte uppfyller villkoren i det avtal hon/han har undertecknat. Detta förutsätter att uppfödaren fortfarande är medlem i SKK. Lycka till!
    Agneta Juridiska

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.