Uppfödare trackar valpköpare

Hejsan

Jag undrar om ni kan hjälpa mig att svara på en fråga.
En bekant har köpt valp av en uppfödare. Efter mycket strul första året då valp blev sjuk, uppfödaren anklagade valpköparen det var dennes fel så bröt dom kontakten.

Valpköparen vill inte ha någon som helst kontakt med uppfödaren längre.

Nu tråkar uppfödaren denne på FB. Å svarar inte hon så skickar hon någon annan som "bud".

Vad kan valpköparen göra? Hon tycker det här är jätte jobbigt å bad mig om hjälp.

Kommentarer

  • Hej Anna

    Som valpköpare skulle jag spärra uppfödaren från min FB. Såvida det inte rör sig om hot eller förtal eller stalkning är det inget brott att skicka meddelanden över internet.
    Agneta Juridiska

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.