Uppfödare och GDPR

Vad behöver jag som uppfödare göra innan 25/5 när GDPR träder i kraft?
Köpe/fodervärds avtal? Måste sparas...
Bilder på min hemsida/FB sida?
Annat?

Kommentarer

  • Hej Mia!

    Din fråga beror på om du är företagare eller ej. Som privatperson (även om du ses som näringsidkare enligt konsumentköplagen och Sveriges domstolar) gäller inte GDPR. Om du däremot driver din kennel i bolagsform (oavsett typ av bolag), behöver du tillämpa regelverket i dataskyddsförordningen.

    Agneta Juridiska

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.