Uppfödare dömer sin egen uppfödning på bruksprov med uppflyttning som resultat

På en högrespårstävling 17/9 2017 på Tyresö brukshundklubb har domare Sylvia Axell dömt sin egen uppfödning, hunden Kattja SE37739/2011. I den etiska policyn framgår det att situationen bör undvikas och det är ju inte så att det inte finns andra domare att tillgå i Stockholm. Hunden blev uppflyttad till elitklass.

Kommentarer

  • Hej,

    Får be dig vända dig till Svenska Brukshundklubben med din fråga då dom har huvudansvaret för bruksproven.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.