Hur skrivs titlarna, UCH eller UCh?

I SKK:s lista över titlar och beteckningar (https://www.skk.se/sv/utstallning/tips-och-rad/championat-titlar/titlar-och-beteckningar/) skrivs de olika championaten ut med versala och gemena bokstäver, t ex UCh eller LCh. I Hunddata skrivs det däremot med enbart versaler; t ex UCH resp. LCH. Vilket är den korrekta standarden?

Kommentarer

  • Hej,

    Det korrekta är på det sätt titlarna skrivits i våra Utställnings- och championatregler.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.