Hur mår hundar av att gå på hunddagis?

Hej,

Hur mår hunden av att vara på hunddagis 3 dagar/ vecka? Förstår att detta är väldigt individuellt och beror på hur hunden haft det under valptiden mm. Men rent generellt.
Jag går i köpa-hund-tankar och undrar om dagis är okej att räkna med när det gäller varje vecka. Eller ska man inte skaffa hund om man endast kan vara hemma mer 2 dagar/ vecka?

Tack på förhand!

/Johanna

Kommentarer

  • Hej Johanna,
    det är svårt att svara på då det är väldigt individuellt men jag tror också det kan bero på ras också. Vet många som har hunden på hunddagis och det fungerar utmärkt. Tror nog att 3 dagar i veckan inte ska vara något problem om hunden har en god uppfostran och är glad och positiv.

    Lycka till!

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.