Träffa andra hundar innan 12-veckors vaccinering

Hej!Vi har en labradortjej på åtta veckor som är vaccinerad hos uppfödaren. Nu säger några vi träffat att vi ska vara försiktiga med att träffa andra hundar innan 12-veckorsvaccineringen. Stämmer det?
Doris husse

Kommentarer

  • Hej Kjell,

    Jag tycker nog att man bör vara lite försiktig och bara låta valpen träffa hundar som man känner väl. Inte så mycket för smittorisken skull utan för att valpen bara ska få trevliga upplevesler av andra hundar, dessutom är det ni två som ska bonda och bli det bästa teamet tillsammans.

    Lycka till!

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.