Rättigheter vid justering i stamtavland på grund av tjuvparning!

Vi har fått information om att det ska ske en justering i stamtavlan då det har skett en tjuvparning. Pappan är inte den enligt överrenskommelsen vid köpet av hunden och det ska ändras i efterhand. Vad har vi för rättigheter kring denna fråga ? Vi är nämligen besvikna över att dom föräldrarna som skulle varit från början är inte korrekta, enbart en av föräldrarna är korrekt. Tack på förhand.

Kommentarer

  • Hej Zico

    Det var tråkigt att höra att något inte har stämt i stamtavlan, men samtidigt väldigt bra att det blir åtgärdat så att stamtavlan är korrekt. Om det fortfarande är två hanar av samma ras och den ena hunden inte är betydligt mer meriterad än den som faktiskt är fadern anser jag inte att ni har lidit någon skada. Ni har köpt en sällskapshund av en viss ras och ni har fått en sällskapshund av den rasen. Men om ni aktivt valde en avkomma efter en viss hund och det betydde väldigt mycket för er kan det tänkas att ni har rätt till prisavdrag eller till och med hävning av köpet.

    Agneta Juridiska

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.