Tjuvparning

Hej.
Går det att få göra Hd röntgen i efterhand och få valparna registrerade hos Skk?
Har en treårig Hamiltontik som fått valpar, fadern är med största sannolikhet min egna treåring, båda föräldradjuren är jaktprovsmeriterade och tiken utställd med god som resultat. När man kör provparning med dom på Skk så får man fram en inavelsgrad av 0.4%. Kullen besår av 6 tikar och en hane.

Kommentarer

  • Hej Sven!

    Det går att röntga i efterhand och få valparna registrerade. Kontakta SKKs registreringsavdelning för ytterligare information.

    Givetvis måste du också försäkra dig om vem som är fadern om det finns flera möjliga, genom att göra DNA-prov på tik, hanar och valparna - innan ansökan om registrering.

    Du behöver också lämna en förklaring till registreringsavdelningen om varför röntgen är gjord efter parning, ex att det rör sig om en tjuvparning.

    Har du ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen åter.
    Agneta Juridiska

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.