Titlar för spår, sök mm

Hej!
Hur kommer ex titlarna Sph I II och III in på hundarna? Går det automatiskt eller ska även dessa titlar sökas? Hur gör man i så fall? Hittar bara hur man söker diplom och liknande.

Kommentarer

  • Hej Jenny,
    De ska registreras in per automatik, så du behöver inte skicka in någon ansökan för att få din titel registrerad.
  • När får man då t ex Sph I? Trodde det motsvarade uppflyttning till högre klass? Eller har jag förstått fel?
  • Hej Jenny,

    Sph I ska påföras hunden när den fått godkänt i lägre klass.
    Detta gäller för prov genomförda från 2017-01-01 och än så länge finns det inga sådana resultat inlästa i SKKs hunddatabas.
  • Tack för svaret, då var det därför.... resultaten är ju från förra året!
  • Hej
    Min hund har titeln Sph III. Tävlade senast mars 2017.Men jag har även tidigare tävlat med honom i elit sök med certpoäng. Kommer han inte få den titeln?
  • Hej,

    De nya reglerna gäller från 20170101, så har du tävlat i elit sök 2016 eller tidigare så har din hund inte erhållit titeln Sökh III.
  • Hej!
    Titlarna Sph I, II, III. Om hunden är gödkänd högre spår i år (2017) ska man då ansöka om Sph II
  • Hej,

    Om din hund uppfyller kraven så ska denna titel påföras per automatik.
  • Hur gör man, när man beställt en championattavla, och täckningen var så dålig att betalningen inte kunde genomföras. Gör man en ny ansökan? Jag frågar för en kompis räkning. Allt är ok i hunddatan. Men hur ska betalningen göras? Vill ju gärna ha tavlan.
  • Kontakta registreringsavdelningen reg@skk.se med hundens registreringsnummer så skickar vi ett diplom mot postförskott.
  • Hej! Är det sant att icke rasrena hundar inte får delta i spårtävlingar? Om i så fall varför?
  • Hej,

    Vad för typ av spårtävling menar du?
  • Hej! Jag tänkte på : Spår apellklass, Spår lägre klass, Spår högre klass,Spår elitklass.       Hälsningar Anette
  • Hej, Hundar som inte är registrerade i SKK:s stambok har möjlighet att delta i prov och tävlingar som inte är rasspecifika. Till exempel agility, lydnad, rallylydnad, freestyle, grytprov, vallhundsprov, anlagstest i vildsvinshägn samt viltspårprov.

    Du kan läsa mer på SBKs hemsida http://www.brukshundklubben.se/tavling-utstallning/anmal-till-tavling/kom-ihag/
  • Hej! Hur får man in hundens finsk agility championat titel in på hund data?
  • Hej,

    När du fått titeln godkänd från Finska KK så mejla bekräftelsen till vår registreringsavdelning, reg@skk.se

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.