Tillräcklig provmerit för att tävla om certifikat?

Hei. Vi har en Norsk Bayersk viltsporhund på 17 mnd som vi tenkte melde på utstilling i Överkalix i august, og får dette spørsmålet under påmelding:

Det åligger utställaren att uppge om ovanstående hund inte är berättigad att tävla om certifikat genom att svara på följande frågor:
Har ovanstående hund tillräcklig provmerit för att tävla om certifikat i denna ras?

Hva svarer jeg her?
Hva må til for at han kan tävla om cert i Sverige? Kan han ikke få Cert dersom han ikke har gått NSHK bruksspor / Svenskt elitespor?

Mvh Christine

Kommentarer

  • Hej,

    När man vill anmäla till bruks/jaktklass med utlandsägd hund så ska man ha ett WCC (working class certificate) utfärdat av sin kennelklubb som mot anmodan ska visas upp.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.