Tillåten färg på Tax

Jag har haft tax i många år, men nu finns det taxar med "konstiga" färger. Ser ofta kommenteren när det gäller tax: "den färgen är inte tillåten". Vad gäller?

Kommentarer

  • Hej Anja,
    alla raser har en standard som beskriver hur rasens ideal ska se ut.
    I standarden står det vilka färger som är godkända för rasen.

    Även om färgen inte är godkänd så kan de registreras som vanligt men kan då få skrivet ej standardenlig färg på stamtavlan.

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.