Tillägg/bilagor

Kan jag göra tillägg/bilagor till köpeavtalet?

Svenska Kennelklubben

Kommentarer

  • Säljer man en valp med ett prisavdrag på grund av exempelvis ett veterinärt påpekande, ska man i en bilaga notera detta samt informera om vad felet kan innebära ur försäkringshänseende. Det är viktigt att prisavdraget är skäligt. Att till exempel göra ett prisavdrag som väsentligen understiger kostnaderna för att åtgärda felet kan, i allmän domstol, anses som oskäligt.

    Svenska Kennelklubben

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.