Tik på foder

Hej!
Jag har hittat en hund som enligt ägaren ska överlåtas till fodervärd. Det är en tik som är tre år idag, hon har inte haft några kullar än, ägaren säger att hon vill ha 3 kullar på henne i avtalet, hon har ingen kenneln och tiken är inte uppfödd av ägaren. Vad gäller här och vad ska jag tänka på?

Kommentarer

  • Hej Johanna!
    I Sverige råder fri avtalsrätt så du får teckna vilka avtal du vill. Inom SKK har vi dock reglerade fodervärdsavtal och dessa stadgar att det är maximalt två valpkullar på en tik. Om du vill ha ytterligare råd och vägledning får du kontakta SKKs juridiska rådgivning för medlemmar.
    Agneta Juridiska

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.