Testikel status för att få kunna registrera valpar.

Hej! Jag skriver till er då jag undrar hur jag ska gå tillväga. Jag har gjort ett provstamtavla på våran hundar och dör fick jag en liten varning ang att våran hane måste genomgå ett testikelprov för att bli godkänd. Då jag inte viste det innan våra tre små gossar Kom för två veckor sedan så är min fråga nu till er. Kan vi göra det innan dom ska säljas för att kunna få stamtavla på dom eller är det försent? Vi absolut att dom små ska få stamtavla och att det ska vara rätt och bli rätt. Mvh Hella

Kommentarer

  • Hej Helle,

    Du kan bifoga ett veterinärintyg som styrker att din hanhund har två normalt belägna testiklar tillsammans med registreringsansökan.
    Hanhunden måste dock ha fyllt 6 månader för att testikelintyget ska vara giltigt.

    Lycka till!

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.