Tävlingsregler

Hej!
Har försökt leta på alla sidor man kan tänka sig men hittar inget svar på min fråga. Jag är medlem i Svenska Shetland sheepdog klubben och planerar att bli medlem i Västerviks kennelklubb. Får jag då tävla i Agility, rallylydnad, lydnad, nosework och bruks? Eller måste jag vara medlem i en brukshundklubb för att få tävla i detta?

MVH Johanna Habbe

Kommentarer

  • Hej,

    För att tävla bruks så krävs medlemskap i Svenska Brukshundklubben, för de övriga sporterna så räcker det med medlemskap någonstans i organisationen, t ex lokalklubben du nämnde i ditt inlägg.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.