Tänker mig vår första kull valpar

och att vi gärna vill att de skall ha stamtavla. Vår tik, SE30552/2012 planeras att paras med SE30895/2012. Vi kommer att röntga höfterna på henne i veckan och vi hoppas att det går bra - rapporterar man in resultatet?

Vad mer än detta och att bli medlem i SKK krävs för att kunna registrera valparna?
Bästa hälsningar
Rafael

Kommentarer

  • Hej Rafael,
    resultatet av HD röntgen kommer in automatiskt på Hunddata. Ni verkar ha koll på vad som krävs men ser att hanen måste ha ett testikelintyg där veterinären bekräftar att han har två testiklar nere. Det intyget skickar ni med när valparna ska registreras. Hade han varit utställd officiellt hade det inte behövts.

    Lycka till!

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.