Ta med valp under 4 månader på mässa?

Hej, jag har undrar om ni har några regler/rekommendationer när det gäller att ta med valpar/unghundar på mässor.
Har fått möjlighet att medverka en stund i montern för en rasklubb och även i rasparaden under jaktmässan Elmia Game Fair 25-27/5 med vår hund som blir 4 månader dagarna efter mässan (1/6) och vi vill nu vara säkra på att inte gå emot någon regel. Givetvis kommer vi att ta hänsyn till hur mycket hon orkar och att det finns möjlighet att vila när det behövs. Själva mässan tillåter att hundar tas med in på området, men de kan inte svara på eventuella åldersgränser utan hänvisar till er.

Kommentarer

  • Hej,

    hänvisar till vårt regelverk när det gäller valpar under 4 månader, här kan du läsa den text vi har där,

    Valpar
    Valpar under 4 månaders ålder får inte delta
    på utställning, prov, tävling eller beskrivning
    och inte heller införas på området. Det är
    arrangörens ansvar att definiera vad som
    är området.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.