Svenskt namn på Ciobanesc romanesc carpatin/Carpathian Shepherd Dog?

Hej!
Jag jobbar som översättare och har stött på hundrasen "Ciobanesc romanesc carpatin", en typ av vallhund som används av fåraherdar i Karpaterna i Rumänien. Vet ni om det finns något svenskt namn på denna ras, eller används det rumänska?
På engelska tycks den heta "Carpathian Shepherd Dog". Tacksam för hjälp!

Kommentarer

  • Hej Elin,
    nej, det finns inget svenskt namn på denna ras.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.