Svartsjuk hane

Hej, vi ska köpa oss en till hund och ska hämta den om några dagar (siberian husky hane) . Men vi har en svartsjuk kastrerad åttaårig finsk lapphund från för. Vad kan vi göra för att få slut på svartsjukan? Vi väntar ochså vårat första barn om bara fyra månader och jag vet att han kommer till å bli svartsjuk på bebisen ochså.

Kommentarer

  • Hej Sandra,

    Om en hund kan vara svartsjuk går det delade meningar om men det finns forskning som visar att hundar försvara sin relation till  t ex sin matte.
    Men som tur är går det att lära hundar sakar och man får helt enkelt vara tydlig och visa hunden att det är beteende som inte är önskvärt.
    Sen är det alltid svårare om hunden har fått utöva sitt beteende under en längre tid, så det kommer nog kräva lite tålamod från er sida.

    Lycka till!

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.