Behöver jag vara medlem i Svenska Hundfreestyleklubben?

Jag tänker börja tävla i freestyle. Min fråga är om jag måste vara medlem i Svenska Hundfreestyleklubben? Eller räcker det att jag är medlem i SKK? Har varit medlem i SKK i 51 år!

Kommentarer

  • Hej!

    Freestyle är en av de allmänna hundsporterna (som agility, lydnad, rallylydnad, nosework) där samma medlemskrav gäller för att delta på officiella tävlingar. I Svenska Hundfreestyleklubbens regleverk uttrycks det: Förare ska vid tävlingsdagen vara medlem i klubb inom SKK-organisationen eller erkänd utländsk kennelklubb.
    Så är du medlem i en klubb inom organisationen bör det räcka! 😀
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.