Hur gör man för att registrera en import från Finland?

Hej! Jag har köpt en hund ifrån Finland , min fråga är hur jag ska registrera henne i Sverige ? Hur gör jag? Mvh Marina

Kommentarer

  • Hej Marina,

    Du hittar svaret här på Kundo om du söker i sökrutan på importerad hund.

  • Tack för svaret :)) men då ska jag skicka in hennes original stamtavla och var hittar jag registrerings ansökan ?! Har jag uppfattat det rätt? Ska det skickas till er på någon adress? Mvh marina

  • Okej :)) då ska jag skicka in original stamtavlan och fylla i registrering blankett... Var hittar jag den? Ska det skickas till er? Har jag uppfattat det rätt? Mvh marina

  • Hej Marina,

    Det stämmer, bif länk till blanketten.http://www.skk.se/Global/Dokument/Uppfodning/Bl...

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.