Vad betyder sista stycket i paragraf 3 i Länsklubbarnas stadga?

Hej. Jag undrar vad sista stycket i paragraf 3 medlemskap i länsklubbarnas stadgar betyder. Där sägs att person som är anställd inom organisationen inte kan väljas till styrelsen, kommitte eller motsvarande. Om arvoden betalas ut från organisationen för utförda tjänster till privatperson kan denna person då väljas till styrelsen? Arvodet är belagt med arb.giv.avgift och källskatt som betalas av organisationen.

Med vänlig hälsning
Kjell MIkaelsson

Kommentarer

  • Hej,

    Enligt stadgarna får en person som är anställd inom organisationen inte väljas som ledamot i den del av organisationen som anställningen avser. För mig som jobbar på kansliet innebär det att jag inte kan väljas som ledamot av SKKs centralstyrelse, för den som är anställd av en länsklubb gäller detsamma länsklubbsstyrelsen.

    Bestämmelsen tar sikte på anställningsförhållanden, att man har enstaka uppdrag för klubben kan inte jämställas med anställning. Har man däremot dagliga uppdrag som utförs under anställningsliknande förhållanden är bestämmelsen tillämplig.

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.