Stamtavla

Om det finns en stamtavla för en valp (antar att det är ett papper man får av uppfödaren vid hämta det av valpen), innebär det då att valpen är registrerad i Skk register och är renrasig? Hur vet jag att det är rätt valp vi får och att stamtavlan gäller just denna valp? Är det chipnumret hos veterinären som kan dubbelkolla vid nästa besök?

Kommentarer

  • Hej,

    Ja det stämmer, en hund med stamtavlaintygar att den är renrasig och registrerad i Svenska kennelklubben. Stamtavlan får ni av uppfödaren när ni hämtar valpen.

    På stamtavlan så finns chipnummer angivet, detta kan man läsa av med en chipläsare och jämföra med hunden man hämtar. Uppfödaren har koll på skillnaden på valparna och om ni undrar över just er valp så rekommenderar jag er att ställa frågan till uppfödaren som säkerligen kan förklara mer för er.

    Med vänliga hälsningar,
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.