Är det enbart renrasiga hundar som får stamregistreras ?

Hur gör de uppfödare som sysslar med draghundssporten , släde , sprinthundar , scandinavian hounds

Kommentarer

  • Hej Jamal,

    I SKKs stambok är det endast rashundar som får registreras med ett litet undantag vi gör ibland vissa inkorsningsprojekt framförallt på våra svenska stövarraser. Övriga hundar som vill tävla inom organisationen måste skaffa en tävlingslicens
     Tävlingslicens​​​

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.