Ställa ut hund som dragit ut tänder?

HejJag undrar om jag får ställa ut en hund som har fått dra ut tänder pga tandlossning? Bettet är korrekt.Tack på förhand för svar!

Kommentarer

  • Hej!
    Om du vill ställa ut en hund som dragit ut tänder bör du skaffa ett veterinärintyg som styrker att bettet var korrekt före ingreppet.

    Intyget ska vara utfärdat på av SKK godkänd blankett (exempelvis F145 Sveriges Veterinärförbund eller motsvarande) och ska alltid medtas vid utställning.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.