Spindeldiagram

Hur kan jag jämföra rasens beteende i de olika momenten i BPH med andra raser?
Det går väl inte att se på ett spindeldiagram?
Mvh
Margaretha

Kommentarer

  • Tyvärr är det inte möjligt att titta på flera raser i samma spindeldiagram. För att kunna jämföra olika raser kan man istället öppna sidor för de raser man är intresserad av i avelsdata. Därefter väljer man att ta fram BPH-spindeldiagrammet varje ras för sig. Då kan man ”hoppa” mellan sidorna i Avesdata och på så vis få en uppfattning om rasens mentalitet i jämförelse med de övriga raserna. I spindeldiagrammet redovisas medelvärdet för de hundar inom rasen som har deltagit på BPH. Värt att notera gällande jämförelserna är dock att det handlar just om medelvärden. Inom varje hundras finns det stora beteendeskillnader mellan individer. För de raser som har fler än 200 individer som har deltagit på BPH gör SKK en så kallad 200-analys. I den framgår den beteendevariation som finns inom en ras. 200-analyserna hittar du på skk.se eller genom att klicka här.

    Med vänlig hälsning

    Helena Frögéli, Avel& Hälsa.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.