Ägaren vill ha 2000 kr av mig som är fodervärd

Är det rätt att ägaren vill ha 2000kr av mig som fodervärd??? Vad är det som gäller sen, tänk om ägaren vill ha mer bet. Så hunden blir min. Gäller detta att bet mer. Som fodervärd har jag bet 2000kr. Ska jag behöva betala mer????

Kommentarer

  • Hej Lena

    Utan att veta mer om ditt avtal är det svårt att besvara din fråga. På ett SKK-fodervärdsavtal ska fodervärden inte erlägga någon betalning på hunden. Hunden avbetalas genom att uppfödaren/överlåtaren får utnyttja hunden i avel. Överlåtaren kan också ha förbehållit sig rätten till prov/tävling och utställning. Vi har dock fri avtalsrätt i Sverige och det avtal man undertecknar är man skyldig att följa. Jag råder dig att kontakta vår juridiska rådgivning.

    Agneta Juridiska

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.