Snett ansikte/käke

hej!
Jag har en griffon petit brabancon på 12 månader. Vi hade planer för utställning eventuellt avel men pga snett ansikte/ rejält sne käke går inte detta. Detta var något som uppfödaren själv sa man borde men inte har sett vid leverans, Räknas detta som dolt fel? Mvh

Kommentarer

  • Hej,

    Hundar som säljs med SKKs köpeavtal är enligt avtalet första punkt huvudsakligen avsedda att användas för sällskapsändamål. En avvikelse som inte innebär något hinder för hunden att vara sällskapshund kan därför inte anses vara ett fel i köprättslig mening. Om hunden får besvär och käken behöver åtgärdas av veterinärmedicinska skäl kan det däremot förhålla sig annorlunda.

    Vänliga Hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.