Slutlikvid vid valpköp

Hej!
Vi har tingat en valp hos en kennel och betalat handpenning. När valpen nu är 6 veckor vill uppfödaren att vi skall betala resten av köpesumman. Är detta riktigt? vid våra tidigare valpköp (4 stycken under åren) har vi betalat hela köpeskillingen när vi hämtat valpen.

Kommentarer

  • Hej,

    Nej, det är inte riktigt. Köpeskilling ska erläggas i samband med leverans, jag skulle avråda er från att slutbetala valpen före den tidpunkten.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.