Slutbetalning av valp innan hämtning

Hej
Vi ska hämta en valp från en kennel och har betalat handpenningen, nu idag fick jag ett sms från uppfödaren om att dom ska ha resterande belopp innan den 15okt annars får vi inte hämta valpen den 19okt. Känns inte så jätte seriöst med ett halv otrevligt sms från dom med hot i. Hur många betalar innan dom hämtar, vi har då aldrig gjort det med någon av våra andra hundar.
Får medlemmar i kennel bete sej så hära mot köpare, vad händer om valpen inte blir godkänd i beskrivningen. Mvh Camilla

Kommentarer

  • Hej,

    Betalning ska ske i samband med leverans. Om ni har klagomål på uppfödaren är ni välkomna att skicka dessa i ett mejl till vår Uppfödar- och Kennelkonsulentkommitté.

    Om en valp får anmärkning på besiktningen har man som köpare rätt att återfå sin handpenning och avstå köp om man så önskar.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.