Skapa en nytt stamträd av hundar utan?

Hej.
Nyfiken fråga.
Om jag äger ett hundpar som är renrasiga men saknar stamtavla. Skulle det då gå att skapa en ny ”stam” om jag får en kull med valpar?
Hur skulle det isåfall gå till?
Vad skulle krävas?
Som sagt nyfiken på hur en stamtavla kommer till. Lite som hönan och ägget.

Tacksam för svar.

Kommentarer

  • Hej Johnny,

    Det som krävs för att valparna ska kunna bli registrerade är att båda föräldradjuren först blir registrerade i SKK. Vill du veta vilka möjligheter som finns kontakta mig på telefon 08-795 30 61.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.